Tanácsadó Műhely Mindfulness Schell Gergely

A mindfulness, magyarul tudatos jelenlét egy népszerű és rendkívül hatékony pszichológiai módszer. Gyakorlása során figyelmünket a jelen pillanatra irányítjuk. Ezáltal szorosabb kapcsolatba kerülünk a valósággal, hiszen aktuális testi érzeteink, érzelmeink, gondolataink megélhetővé válnak. Jótékony hatásait 1978 óta kutatások igazolják: csökkenti a megélt negatív stresszt, javítja a koncentrációt, egészségesebbé, békésebbé, elégedettebbé tesz.

A meditáció egyik formája a sétáló meditáció. 90 perces workshopban mutattam be például a Lelki Egészség Éjszakáján 2017-ben és a 3. Ösvény Tapasztalati Tanulás Konferencián.

Miért hasznos a mindfulness?

A rendszeres gyakorlás hatására csökken a szorongás, depresszió, fájdalomérzet és a megélt stressz. Javul az immunműködés, nő az elégedettség, pozitív hangulat érhető el. Javul a koncentráció, a memória és az állóképesség.

A rendszeresen mindfulnesst gyakorló vezető rugalmasabbá válik, a bizonytalanságot és a változást jobban viseli. A mindful vezetők beosztottjainak elégedettsége, feszültségtűrése nő, kiégési szintjük, elkerülési hajlamuk csökken.

Az egyszerű meditációs gyakorlatokat bárki elsajátíthatja, ráadásul egyéni helyzetben és nagyobb csoportban is könnyen tanulható. A rövidebb, egyszeri bevezető képzés elég ahhoz, hogy a résztvevők betekintést nyerjenek a módszer elméletébe és gyakorlatába, és a megszerzett tapasztalatokat a hétköznapi életükben vagy a munkájukban sikerrel hasznosítsák. A hosszabb, több napos, akár elvonulással egybekötött, vagy a 6-8 alkalmas, heti egy találkozóból álló képzések során mélyebb és átfogóbb tapasztalat szerezhető.

Sétáló meditáció Budapesten Magyarországon Szekszárdon Schell Gergely családterapeuta pszichológus

A mindfulness módszere a buddhista meditációból lett kifejlesztve, ám vallási és spirituális érdeklődés nélkül is, és más vallások (így a kereszténység) felől közelítve is hatékony, hiszen a gondolkodáson, a saját belső érzetek tapasztalásán és az idegrendszeri működésen keresztül hat az egészségre és a jóllétre.

A módszer alkalmazásához szükség van a résztvevők minimális elköteleződésére a részvétel mellett.

Ajánljuk sportolóknak, munkahelyi közösségeknek, non-profit szervezet dolgozóinak, segítő foglalkozásúaknak és mindenki másnak.

Időtartam javaslatok csoportos foglalkozáshoz:

– 90 perc – 8 óra (pl. workshop, fesztivál)
– Egész napos (pl. tréning)
– Több napos (pl. elvonulás, tábor)
– Féléves, éves tanfolyam (pl. egyetemi kurzus)

A mindfulnesst Schell Gergely pszichológustól tanulhatják.

Ide kattintva veheti fel velünk a kapcsolatot.